NOU!!! Contactați-ne zilnic de la 9.00 până la 21.00 la numere de telefon fix italiene pentru orice informație:
Roma (06) 94800097, Milano (02) 94750761, Torino (011) 0891115, Mestre (041) 8628812, Napoli (081) 0104454, Palermo (091) 7486107

 

ech studii

Transcriere acte de stare civilă

Serviciul foarte des solicitat de românii aflați în străinătate este transcrierea actelor de stare civilă, deoarece, dacă locuiţi în afara hotarelor României şi oficializaţi o căsătorie, naştere sau un divorţ, este necesar ca acestea să fie înregistrate în România.

Înscrierea în registrele de stare civilă are loc în bază unei procuri notariale sau prin intermediul misiunilor diplomatice româneşti aflate în străinătate.

Procedura de transcriere ale loc la oficiul stării civile în raza ultimului domiciliu al solicitantului.

Vă oferim mai jos lista actelor transcrise cel mai frecvent şi demersurile necesare în acest scop.

Certificat de naştere:

Certificatul original cu Apostila (dacă este vorba de o ţară semnatară a Convenţiei de la Haga);


Copia legalizată a certificatului de naştere;


Traducerea în română de către un traducător autorizat;


Legalizarea notarială;


Copiile certificatului de căsătorie al părinţilor;


Declaraţia notarială despre înscrierea copilului în registrul de stare civilă din România;


Copia actelor de identitate ale părinţilor, în vederea dovedirii ultimului domiciliu.


Certificat de căsătorie:

Certificatul  original cu Apostila (dacă este vorba de o ţară semnatară a Convenţiei de la Haga);

Copia legalizată a certificatului de căsătorie original;

Traducerea în română de către un traducător autorizat;

Legalizarea notarială;

Certificatele de naştere ale ambilor soţi;

Declaraţia notarială sau perfectată prin intermediul misiunilor diplomatice româneşti, care confirmă schimbarea de nume (dacă nu este specificat în certificatul de căsătorie original); cerinţă valabilă şi în cazul în care soţii decid păstrarea după căsătorie a numelor avute anterior;

Copia actelor de identitate ale soţilor, în vederea dovedirii ultimului domiciliu.

Pentru ţările care nu sunt membre ale Convenţiei de la Haga (spre exemplu, Emiratele Arabe Unite, Dubai, Egipt, Qatar), vizarea actelor se va face de către Ministerul de Externe din ţara emitentă sau de misiunea diplomatică românească din apropierea domiciliului solicitantului din străinătate.

În cazul în care căsătoria între un cetăţean român şi unul străin va avea loc în străinătate, solicitantul are nevoie de următoarele acte emise în România:

Certificat de naştere cu Apostila (în cazul în care căsătoria va avea loc într-o ţara semnatară a Convenţiei de la Haga);

Sentinţa de divorţ cu Apostila sau certificatul vechi de căsătorie cu menţiunea „anulat” sau „căsătorie desfăcută, conform sentinţei judecătoreşti numărul...”;

Certificat de atestare a cetăţeniei şi domiciliului cu Apostila;

Actul de identitate în vigoare.

Dacă sunteţi cetăţean român şi doriţi să încheiaţi o căsătorie în cadrul unei ţări ne-membre a Convenţiei de la Haga (spre exemplu, Emiratele Arabe Unite, Egipt, Qatar, Siria), actele de stare civilă menţionate mai sus trebuie vizate în prealabil la Ministerul de Externe, traduse în limba engleză şi/sau arabă, şi la Ambasada statului respectiv în România.